OPINO SOBRE LES MATES ?
Aquests activitat suposa una reflexió sobre el meu propi currículum de matemàtiques. A vegades “ quiero y no puedo”, bàsicament pel tractament de la ZDP, sobretot a l’època de l’institut, a on una assignatura que sempre m’havia aradat, per culpa de l’estadística va tornar-se en un malson
El redescobriment de les mates, arriba a casualment a la universitat, en una classe de mates d’Ed. Infantil ( sóc mestre de Primària), coneixent la Maria Antònia Canals i les regletes.
OPINA SOBRE LES ACTIVITATS
La meva opinió sobre les activitats, que es realitzen a Internet, és que moltes vegades algunes no són aplicades als alumnes amb dificultats.
D’altra banda permeten molt poc la manipulació per poder-hi aprendre, per part d’aquests alumnes.
OPINO SOBRE LES TEMES ACTUALS I TEXTOS
http://dewey.uab.es/nplanas/emac/pdf/publicacions_dificultades_aprendizaje.pdf
La possibilitat perduda d’establir un llenguatge més fluid a través de la matemàtica per part dels alumnes.
“Responsabilidad social vs. Aprendizaje matemático”
“Conocimiento alternativo vs. aprendizaje matemático”
Matemàtiques que a altres països són ensenyades de manera diferent.
http://www.espurna.cat/kalidoscopi/
HISTÒRIA PERSONAL PRÈVIA.
Importància sobre la teoria de Kamirloff-Smith, basat en com els alumnes interioritzaven els coneixement, En ell es descrivia la necessitat de pautar-los progressivament, per tal de poder accedir a altres més complexos. Els alumnes adquirien el concepte i moltes vegades el llenguatge no calia que fos l’oral.
OPINIONS SOBRE ENSENYAMEN/APRENENTATGE
Dins de l’ensenyament matemàtic els problemes haurien de ser un de les parts més importants a treballar. . Cal també que els alumnes distingeixen , si tenen operacions d’addició, subtracció o combinats. En cap cas els alumnes avancen en els problemes sinó hi ha un domini clar de tot això, per tant cal adequar el nivell de les operacions i els problemes. També hi ha molts problemes mal plantejats pels autors. Faig referència a la dificultat dels problemes segons l’estructura següent:
- El superesquema de canvi ( pels problemes de canvi). Hi ha un conjunt inicial que es modifica mitjançant un conjunt canvi, afegint o traient i origina un conjunt resultat. Això implica una relació dinàmica.
- El superesquema de part/tot
No hay comentarios:
Publicar un comentario